hvad er en fair pris?

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

hvad er en fair pris?

Indlægaf volvobrynk » fre jan 28, 2011 15:27 pm

Hej

Jeg er lige faldet over en gammel volvo mere. Denne gang er der tale om en 544.
Den er ombygget en del og er derfor ikke original mere.

Den er helt uden kromlister, den er citron gul og der er monteret et Soltag! :shock:
Skydesoltag fra en 100-Serie.
Den er med special himmel der passer perfekt til bil og soltag.
Den er bygget om til kvadratisk nummerplade bag ,der sænket ind i klappen. Hullerne til kofanger og selve kofangerne er fjernet.

Den ser ud til at være rustfri udvendigt, selv om der er lidt overflade rust på hjørnet af klappen. Den har stået det samme sted siden jeg tog kørekort for 8år siden. Der er ingen tæpper eller måtter i den, den er bygget om med tilbagetrukket gearskifte, fra en 100-serie og 240 GT-indstumentering og glat indstrument bord. indvendigt er det lidt overflade rust og mugne Recaro sæder fra noget 80er-bil med noget elektrisk regulering Som nok ikke virkere længere og intet bagsæde.

Der er en B20, med slidte webere og en skarpere knast i (det var i hvertfald det jeg fik at vide for 8 år siden)

Hvad vi i mene sådan en er værd? Jeg har overvejet at tage ud og spørge på den. Den kan umuligt være det samme værd som en org. og velholdt std. bil!!!
Volvo, Det er noget der duer!!!

Volvo Amazon B20 '69
Volvo 142 B20 '69
Volvo 164 "Volvobrødernes 164'er" '73
Volvo Amazon "Volvobrødernes Amazon" '70
Volvo Amazon V8 "Amazing Amazon" '65
volvobrynk
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 5700 Svendborg/Tved

Re: hvad er en fair pris?

Indlægaf Ingemann » fre jan 28, 2011 20:19 pm

Den ser ud til at være rustfri? Tro mig! Selv en 544, som er rigtig fin udenpå og indeni kan gemme på den ondeste rust i vangerne foran. Det er ikke til at sige før man har været under bilen med den spidse hammer. Specielt i forvangen og omkring forbroen.
Det er umuligt at vurdere en bils værdi når man ikke kender mere til standen. Kan den starte, kører motoren fornuftigt osv osv. Umiddelbart lyder det som om at motoren er det eneste, som kunne være noget værd (i mine ører), og hvis den også er dårlig er bilen næsten værdiløs vil jeg mene. Som du selv siger er den ikke original - og det bliver den aldrig igen. Den er blevet spoleret af 80'erne ligesom så mange andre biler, desværre. Men det er selvfølgelig smag og behag.
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør

Geografisk sted: Hillerød, Nordsjælland

Indlægaf Volvo4life » fre jan 28, 2011 21:15 pm

Ingemann skrev:Den er blevet spoleret af 80'erne ligesom så mange andre biler, desværre.

Det var altså det der var galt med min 760er... :D
Har kørt Volvo 8V, 10V, 12V, 16V, 20V og 24V
Farve 417 - hvad ellers...
Brugeravatar
Volvo4life
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: København

Indlægaf Ingemann » fre jan 28, 2011 21:41 pm

Haha! Måske? ;) Har du et billede? :D
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør

Indlægaf volvobrynk » fre jan 28, 2011 22:08 pm

Hej

Mht. bilens værdi er jeg fuldstændigt uintra. i motorenas stand, da jeg her 5 motore der kan køre, en der er ny renoveret og en der er brugbar med med F-knast.

Jeg ser sådan på at den vil aldrig være værdiløs! Så længe der er den kan køre er den lige så meghet værd som en synet Kadett E.
Jeg ser også sådan på det, at selvom den er lidt "voldsom" og måske lidt 80er gejl, er den et produkt af sin samtid, og der for på sin vis sjov og umulig at genskabe. Det er jo synd at bygge en fin original bil om, når man bare kan redde en "original 80 gejl". Jeg prøver at køre ud og snakke med ham der har, evt. tage billeder.

Det er synd at den går til spilde. Hvor mange Custom 544, kender i til på de danske veje? Det er det der gør den sjov 8)

Volvo Amazon B20 '69
Volvo 142 B20 '69
volvobrynk
Elitebruger
Elitebruger

Indlægaf Peter XC » søn jan 30, 2011 18:37 pm

Du kan finde nogle udgangspunkter på http://www.veteranposten.dk, http://www.bytbil.com og måske på http://www.tradera.com

Den ombygning du allerede har beskrevet gør at bilen sikkert aldrig bliver til noget originalt igen, men derfor kan bilen jo godt være sjov at lave.
Mit gæt ligger på 4-5000kr.

Mvh Peter
Peter XC
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Geografisk sted: Sorø

Indlægaf volvobrynk » søn jan 30, 2011 23:39 pm

Hej

Det var også i det lag jeg tænkte! I hvert fald ikke over 10.000kr. Der er jo brugt nogle dyre stumper, jeg glemte at nævne at der er 5.5" fælge og skiver foran.
Jeg er en meget stor bruger af veteranposten, men har ikke set nogen 544 custom. De std. 544 jrg har set spænder fra 5000 til 44.000kr, jeg ville bare høre hvad i mener en ombygget er værd!

Jeg føler også at jeg er nødt til at køre ud og snakke med manden.
Jeg bliver mere og mere vild efter den bil! :P

Der mangler jo også sådane en i min samling. Jeg har også en halvpart i en 264, som bliver en 284, når tiden byder sig. Men ikke nogen PV, endu :wink:

Men er der nogen der kender til en 544 custom i dk?

Volvo Amazon B20 '69
Volvo 142 B20 '69
volvobrynk
Elitebruger
Elitebruger

Indlægaf volvobrynk » man jan 31, 2011 15:16 pm

Hej

Nu har jeg lige været ude og tale med ham manden der har bilen.

Han vil havde 10.000kr for den.

Jeg har lige fået lidt mere info om den, men glemte at tage fotos. :oops:
Manden fortæller at han købte den for 16år siden, lavede de sidste småting og fik den totalt omlakereret, i den meget speciele gule farve,. Han blev siden far til én Pige og 2 drenge, Så har den stået i garrage i 8år og siden har den stået der hvor jeg nu har fundet den.

Han siger ydermere at, motoren var hovedrenoveret da han hentede den, incl. nogle speciale stumper, bla. banan, planet top og smedet stempler!
Men Jeg forstår så ikke helt, at der sidder en Weber registerkarburator på den, hvis den er så hæftig?

Så nu skal jeg havde solgt nogle af mine reservedele! Hvis der er nogen der er intra.? :P

Volvo Amazon B20 '69
Volvo 142 B20 '69
volvobrynk
Elitebruger
Elitebruger

Indlægaf Hr. SmåSur » ons feb 02, 2011 20:35 pm

Husk nu at sikre dig, at bilen kan indregistreres som den er. (At der ikke er lavet noget om, der ikke er OK etc.)
Ellers lyder det da sjovt nok, hvis du vil sætte en gammel "custom" PV på gaden igen - de er jo så kedelige i "natural".. (ja, undskyld mig, men PV-fan biver jeg aldrig..)

10K lyder af meget - og alt det ævl (fra sælger) om, hvad der er gjort - for 16!! år siden - er jo intet "værd" i dag.. - du skal være iskold og vurdere bilen som stumper - kan du sælge bilen i dele for min. det samme - er/kan man vel være "tilfreds" med prisen. Sådan ville jeg se på den sag du fremlægger.

5,5" hjul, instrumenter, div. dele - hvis det tilsammen er 10K værd - taber du jo "kun" din tid.
Hr. SmåSur
Adminstrator
Adminstrator

Geografisk sted: Omkring Kbh

Indlægaf volvobrynk » ons feb 02, 2011 21:59 pm

Hej

Vi er fuldt stændigt eninge om at det han har gjort engang tæller næsten ikk. Det eneste der tælere for mig er at alt rusten er lavet og den er malet, men stillet uden at havde kørt. Betyder lidt i mine øjne at den er væsentligt bedre rust mæsigt end en der har været brugt løbende siden midt i halvfemserne! Ikke andet overhovedet!
Og der er ikke noget rust at se på karossen eller på det umidelbare stykke af vognen set når den står på jorden og man kigger ind under den. Så al sanlynlighed taler for at den 98-99 procent rustfri, men man ved jo ikke noget for den har været fri af jorden :twisted:

Jeg kan ikke se nogel ulovligheder på bile og det eneste der i mine øjne er til hinder for at syne den, er fælgene og lidt TLC.
Jeg vil heller ikke sige at jeg er nogen PV fan, men min lære mester kørte race i en 544, da han var yngre og det er en af motivations faktorene for at købe en bil, jeg finder speciel i designet og fantastisk i mekaniken!

Som en lille fodnote, jeg har været væk i noget tid, men jeg er især glad ved at se at mange af de før så faste brugere stadig er her og der iblandt, at du ikke er forsvundet, Hr. SmåSur!
Hvad blev der af din tidligere bemærkninger under dine altid spændende indlæg!

Volvo Amazon B20 '69
Volvo 142 B20 '69
volvobrynk
Elitebruger
Elitebruger

Indlægaf Hr. SmåSur » tors feb 03, 2011 22:02 pm

volvobrynk skrev:... jeg er især glad ved .., at du ikke er forsvundet, Hr. SmåSur!
Hvad blev der af din tidligere bemærkninger under dine altid spændende indlæg!

Tak for de venlige ord - jeg forsvinder ikke sådan lige! ;)
Min "signatur"?.. Åhh.. ja..tja.. Den hviler sig lidt - lad os sige det så'n.

Lad os høre/se detaljer, hvis du beslutter dig for at købe projektet!
Hr. SmåSur
Adminstrator
Adminstrator

Geografisk sted: Omkring Kbh

Indlægaf Ingemann » fre feb 04, 2011 0:52 am

Det er ikke sådan at du har en billede af den, vel Rasmus? Kunne være meget sjovt lige at se den.
Mvh.
Andreas Ingemann Hansen
Brugeravatar
Ingemann
Redaktør

Tilbage til Diverse