Men min kammerat på Sjælland har købt en V70 2008 med 222.000 km præcis magen til min, og han kører også kun ca. 12 km/l i snit. Så det er nok den nye model der er lidt mere tørstig
Dog har jeg konstateret på en 400 km tur her i lørdags, at når det foregår på landevej (90 km/t), så kører den længere på litteren end den gamle gjorde det. Det er på motorvej med 110 - 120 km/t den kører kortere. Den er jo både højere, bredere og har større spejle, så det kunne jo simpelthen være luftmodstanden....., selvom jeg troede at det 6' gear skulle forbedre brændstoføkonomien ved højere hastigheder?
Min computer viser 6% for lidt i forbrug i forhold til en kontrolberegning. Det er faktisk det bedste jeg har oplevet. En WV Pasat jeg havde, viste 15% forkert.
Det med fyret tror jeg ikke (det indgår givetvis ikke i computerens beregninger), men det er noget med 0,6l pr. time. Jeg starter bilen 2 gange dagligt med fyr og kører herefter 60 km, så det er marginaler.
Ud over forbruget, er det en hammer dejlig bil. Gearskiftet kører helt perfekt, ingen vibrationer eller knirken i kabinen, ingen vindstøj osv., uden tivvl den bedste bil jeg har haft til dato