Skuffet blev jeg

Hvis du har noget på hjerte som ikke lige er volvosnak er det her det foregår.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Skuffet blev jeg

Indlægaf tommyjensen77 » søn mar 20, 2011 17:35 pm

da jeg opdagede hvor mange useriøse brugere der åbenbart er på dette forum,har div ting til salg og søger div ting herinde,og ved snart ikek hvor mange gange folk har brændt mig af,brudt aftaler uden at overhovedet give lyd fra sig,har lavet langt flere seriøse handler på feks bilgalleri,er volvo folket så upålidelige eller???
så sent som idag,er jeg igen blevet brændt af,af en ABDC fra ABC,til trods for at han endda har lavet 2 aftaler med mig,begge gange ingen opkald for at melde afbud,har spildt over 1 time i telefon snak og tid på at finde de tinge frem han skulle købe,samt har man siddet og gloet hele dagen hjemme,fordi man troede at han var seriøs!!!! virkeligt skuffende må man sige,tror bare at jeg holder min handlen til dba,gul og gratis eller sågar bilgalleri,der dukker da i det mindste ca 75% af de folk man har lavet aftaler med,op!

ADMIN:
Jeg har fjernet person navne - det kan tillades at man "skælder" en anden bruger ud - men lad os afholde os fra private navne/oplysninger.
tommyjensen77
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Re: Skuffet blev jeg

Indlægaf Vestman » søn mar 20, 2011 21:12 pm

På ABCs vegne, undskyld. Men ellers har du helt ret. Vi Volvofolk har besluttet at vi skal være overgennemsnitligt uærlige og i det hele taget nogle lurendrejere. Ja, og taskenspillere tilmed.

Skal du i øvrigt have en lille eller mellem portion pomfritter med til det? ;o)

ADMIN:
Private navne anonymiseret.
'99 V70 2.5D aut.
Brugeravatar
Vestman
Superbruger
Superbruger

Geografisk sted: Vestsjælland

Indlægaf tommyjensen77 » man mar 21, 2011 0:10 am

hvad var det da for et latterligt svar?? er blevet kontaktet af omkring 20 brugere herinde i løbet af en måneds tid,1 ud af de 20 har overholdt de aftaler der blev lavet!!!! så kan du jo vel selv udlede mentaliteten !
tommyjensen77
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Indlægaf Vestman » man mar 21, 2011 7:00 am

tommyjensen77 skrev:hvad var det da for et latterligt svar?? er blevet kontaktet af omkring 20 brugere herinde i løbet af en måneds tid,1 ud af de 20 har overholdt de aftaler der blev lavet!!!! så kan du jo vel selv udlede mentaliteten !

Ja, superlatterligt. Det er jo noget vi har aftalt, os Volvoejere imellem, så der er ikke noget at gøre.

Helt ærligt Tommy - hvilket svar havde du forventet? Skal vi give dig ret i at det er sur r*v at blive syltet, eller hvad? Det giver da sig selv, skulle man mene.
'99 V70 2.5D aut.
Brugeravatar
Vestman
Superbruger
Superbruger

Geografisk sted: Vestsjælland

Indlægaf ivor » man mar 21, 2011 8:53 am

Hej
Jeg kan også godt forstå du er vred, men det er bare noget vi må acceptere idag når man annoncerer.
Det er manglen på opdragelse, samt at det for nogle er sjovt (stor underholdningsværdi) i at kikke på annoncer og ulejlige folk.
Køber er til enhver tid berettigt til at kontakte sælger hvis man søger yderligere oplysninger om varen, men det forløb du beskriver er uacceptabelt.
Den blå avis før i tiden skulle man købe for at se annoncerne , alene det princip sorterer en masse "timewastrere" fra.
Hvis det blev indført at man betale et kontingent for at komme på volvosnak vil det jo nok udelukke en del af de useriøse.

Held og lykke med salg af motoren.
Mvh
Michael
ivor
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Overlund Viborg

Indlægaf Hr. SmåSur » man mar 21, 2011 12:26 pm

Hejsa,

Jeg har fuld forståelse for frustrationerne bagved det oprindelige indlæg - ingen diskussion dér.

Uanset hvor "ærgeligt" nogen har opført sig - skal vi dog alle prøve på, ikke at "hænge" nogen ud - der skal altid være plads til at tro det bedste om folk - den "regel" gælder også de aller-dummeste.

Ovenstående er endnu et super-godt eksempel på, hvorfor volvosnak.dk bør "vokse" sig ud af barndommen og blive til "mere" end det er i dag - selv uden betaling kan det lade sig gøre og arbejdet er forlængst sat iværk.
Hr. SmåSur
Adminstrator
Adminstrator

Geografisk sted: Omkring Kbh

Indlægaf Sander » tirs mar 22, 2011 13:58 pm

Jeg kan godt forstå dine fustrationer. samtidig så tænker jeg på din egen fremgangsmåde mht tidsforbrug. Du har oprettet annoncer flere steder. Du har oprettet adgang til Volvosnak for at få dine annoncer ud. Det koster også lidt tid men ikke meget selvfølgelig i sammenligning med dit eksempel. Men et forum er et smalt sted at annoncere og de fleste brugere vil også besøge sider som DBA Guloggratis Ebay mv. deriband mig. Du har spredt dig meget, og det i sig selv må også koste tid at holde overblik over. Jeg har endnu ikke fået svar på mit spørgsmål om en reservedel i din annonce "volvo 850 sælges som dele annonce" på DBA selvom jeg spurgte 2 dage efter, du havde oprettet dine annoncer i februar måned. Bagefter så jeg at du også havde oprettet dig herinde med samme annonce. Jeg kunne dog også se, herinde, at du hurtigt slettede annoncen vedr. 850 sælges i dele. Om du gjorde det på DBA har jeg ikke fulgt op på, for når jeg ikke har hørt fra dig, har du ikke delen eller også du ønsker ikke at kommunikere via "spørgsmål og svar" på DBA, eller også har du haft for mange jern i ilden til at tage dig af det. Nok om det.
Hvis jeg manglede dimsen nok havde jeg kunne ringe til dig istedet. Sluttelig vil jeg nævne muligheden for at fravælge "spørgsmål og svar" på ens annoncer i DBA det gøres under redigere kontaktoplysninger for annoncen. Det vil i alt fald sortere mange useriøse fra. Og det er en tidsrøver. Samtidig er funktionen kun det værd som brugerne gør den til. denne annonce er et godt eksempel
http://www.dba.dk/volvo-142-144-145-164 ... -72363056/
den er vel efterhånden et år gammel, og på et tidspunkt var spørgsmål og svar længere en den er pt. De ting som der blev spurgt om og givet bud på i toppen af "spørgsmål, var der allerede blevet spurgt om længere nede. Stakkels sælger. Det må være et arbejde. og jeg kan se at det er ved at starte forfra igen. Samtidig har han haft mange mange bud på delene. Man ser også i de situationer at sælger mister overblikket og siger nej til forskellige brugers bud på en del. fx. 1000 for en del til 2200. Sælger svarer nej og også til 1100, 1200, 1300 og ja til 1400 men får den ikke solgt alligevel. og så gik der 2-3 måneder med det. Det starter forfra sælger har efterhånden genindrykket flere gange. Siger denne gang nej til 1400 og 1500 og ja til 1600 men dennegang går salget ikke igennem igen osv.
Så mit næste råd må være at overveje hvad der mest er værd når man nu vil af med sine ting. For det er vel det man vil.
At sidde ved computeren og snakke priser hver dag om de ting som ligger og fylder garage op eller sidde med en kold bajer og kigge på en ryddet garage med plads til både cykel og bil.
Sidst rettet af Sander tirs mar 22, 2011 22:16 pm, rettet i alt 1 gang.
Hilsen Sander
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 7400 Herning

Indlægaf Sander » tirs mar 22, 2011 22:15 pm

Glemte at nævne , at der også herinde er en bruger som har en mani med at stille uddybende spørgsmål til sælger. Det viser sig at han som oftes gør det i forummets interesse, fordi han selv synes at annoncen giver et mangelfuldt billede af havd der sælges og er altså ikke interesseret i at købe.
For også at være konstruktiv...
prøv at tænke på om der er en fællesnævner for de gange du bliver brændt af. Er der noget DU kan gøre bedre. Det kunne fx være at få lukket en handel i telefonen i stedet for at aftale " du kommer og kigger og så taler vi om prisen" eller er der noget andet.
Hilsen Sander
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 7400 Herning

Tilbage til Frit emne