Familien vokser, så det varer nok ikke længe inden også bilen skal gøre det...
Kører nu i en s40 1996 og ville sørme gerne over i en rigtig volvo, gerne V70. Vi snaker nok bil for 50-60 kilo, men det burde vel også være muligt?
Men men, det ser sørme ikke ud til at de går langt på literen de V70ere + en temmelig høj ejerafgift.... Der er vel ingen tvivl om at jeg får en dyrere bil årligt????
De fleste benzinere står oplyst til 10km/l men hvor langt går jeres i virkeligheden?? Jeg kommer fra 12-13 faktiske km/l. Jeg kører 20.000 om året. Flere småture rundt i odense og et par gange i måneden lange ture til jylland.. Bør jeg se på diesel i stedet?? Eller bliver den ødelagt af de korte ture ligesom andre diesler? Det der trækker ved diesel er kun den bedre brændstoføkonomi da benzineren godt nok er ringe!
Jeg overvejer jo også kraftigt at importere fra tyskland eller sverige. Hvad vil i råde mig til? Kan det overhovedet svare sig at importere når jeg alt i alt skal holde mig under et halvt hundrede tusinde kroner? Hvad er afgiften CA. på en v70 fra 98-99 (måske 00-01) for benzin/diesel? Kan ikke helt finde ud af skats beregninger, og dermed heller ej overskue hvad jeg kan få for 50 kilo ved import.
Hvor mange km kan benzinmotoren forventes at klare?
Krav: Forholdsvis lavt kmtal (i forhold til levetid), minus rust, plus klima og fartpilot.
Alle gode råd og forslag modtages med kyshånd!