Specialværktøj til 850? Anyone?

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Specialværktøj til 850? Anyone?

Indlægaf Hank664 » lør jun 18, 2011 15:07 pm

Halløj

Så er jeg tilbage i Volvosnak, da jeg er kommet til at købe 850 stationcar.

Den havde den sædvanlige skavank med ru og mælkehvide baglygter, og nu har jeg sat et sæt flotte nye fra en V70 på i stedet for. Det pyntede!

Processen var godt nok lidt kringlet, da jeg ikke havde specialværktøjet til det. Nu sidder de og skal nok blive siddende, men jeg vil egrne have dem strammet efter. Derfor:

Findes der er specialværktøj i form af en lang "skruetrækkeragtig" fætter med en 8 mm nøgle på enden, der kan række igennem hullerne, så man kan dreje de ialt 8 styks 8 mm møtrikker helt fast?

Ja, ja, jeg ved, at det lyder kryptisk, men mon ikke, der er en eller flere herinde, der har prøvet det og ved, hvad det drejer sig om? Det tror jeg nok.

Vedlagt billede af skærgårdstraktoren med det nye bagparti.

Hilsen
Henrik
Vedhæftede filer
IMAG0679.jpg
IMAG0679.jpg (82.13 KiB) Vist 3577 gange
Hank664
Moderat bruger
Moderat bruger

Re: Specialværktøj til 850? Anyone?

Indlægaf Thing » lør jun 18, 2011 19:17 pm

Hej

Tillykke med bilen :-)

Når du nu er igang med bagenden - det ser ud til, at udstødningen hænger pga. det sidste hængsel er rustet igennem.

Hilsen
Thing
Erfaren bruger

Geografisk sted: Stor København

Indlægaf Hank664 » lør jun 18, 2011 21:28 pm

Thing skrev:Hej

Tillykke med bilen :-)

Når du nu er igang med bagenden - det ser ud til, at udstødningen hænger pga. det sidste hængsel er rustet igennem.

Hilsen
Thing

Tak for tippet. det vil jeg lige tjekke.

Kender du eller andre noget til det værktøj, man skruer baglygterne fast med? Det er 8 mm møtrikker, men de sidder som nævnt lidt akavet …
Hank664
Moderat bruger
Moderat bruger

Indlægaf Jes » søn jun 19, 2011 6:21 am

Hej

Når jeg udskifter lygterne anvender jeg et alm 3/8" topnøglesæt med lang forlænger og 8 mm top.
For at lette adgangen afmonterer jeg sidebeklædningen. Den øverste del i hård plast sidder med en enkelt skrue i toppen, resten er clipset fast. Den nederste del med stof sidder kun i clips. Ved almindelig omhyggelighed kan man undgå at clipsene knækker, de er faktisk i en ret god kvalitet.
Hvis der er højttalere monteret i d-stolpen, afmonteres disse ved at trække de to røde monteringsclips ud, hvorefter højttaleren kan vippes ud.

God fornøjelse med Volvo´en.

mvh
[color=#0000FF]Jes

V60 T5 aut. Inscription årg. 2019
C70 2,4T cabriolet årg. 2001 inkl. VIDA m/DICE
Jes
Superbruger
Superbruger

Geografisk sted: Suldrup, Himmerland

Indlægaf Hank664 » søn jun 19, 2011 9:17 am

Tak for tippet. Jeg prøver med topnøglesæt. Synes bare ikke, at en 8 mm top giver plads nok til selve stangen med gevindet.

Jeg er helt med på det med afdækningerne, og lygterne er også blevet skiftet. Jeg ville bare gerne have strammet skruerne helt til, og det er super besværligt at få pølsefingrene ind i hulrummet med en fastnøgle. Der sidder heldigvis ingen højttalere derinde, for så ville det da være endnu mere tricky …
Hank664
Moderat bruger
Moderat bruger

Indlægaf Hank664 » man jun 20, 2011 21:18 pm

Bingo, så fandt jeg et lille topnøglesæt i Harald Nyborg (!), som kunne få fat i møtrikken. Så nu er de spændt, som de skal være. Jeg kan suse afsted i skærgårdstraktoren uden at tabe baglygterne :-)
Hank664
Moderat bruger
Moderat bruger

Indlægaf Benskey » tors jun 30, 2011 9:05 am

Jeg tror, ​​at du vil finde nogle bedre af slagsen ind i nogle rigtige butikker. behøver du tror!?
Benskey
Ny bruger
Ny bruger

Tilbage til Diverse