Hejsa
Jeg har fået et problem med min Volvo 740´er som jeg håber der er nogen der måske kan hjælpe med.
Bilen er en 88´er med B230F motor (2,3L Benzin med elektronisk indsprøjtning og Lambda-sonde). Den har kørt fint i den tid jeg har haft den, med undtagelse af nogle små periodiske ryk ved jævn hastighed.
Problemet startede for små fire dage siden:
Først symptom:
Kort efter start af bilen kan omdrejningerne finde på at hoppe i tomgang fra de 500 til ca 1500-2000 omdrejninger i små korte ryk. Dette skete ca to gange samme dag.
Andet symptom:
Et par dage efter. Bilen kører fint mens den er kold, men efter den er varm falder omdrejningerne så omdrejningstælleren næsten står stille ved bunden, her står den og hopper ganske lidt og lyder som den næsten er ved at gå ud - dog uden dette sker. Temperaturmåleren virker fint. Jeg kører ca tre dage med disse symptomer.
Tredje symptom:
Jeg starter bilen fra kold og kører den ca 10m frem, her går den ud. (hvor jeg ville parkere) Jeg flytter den igen efter ca en halv time og slukker bilen.
Herefter vil den ikke starte. Starteren kører, men der er ikke antydningen af at den vil gå i gang. Jeg har efter de første symptomer godt vidst at det var her det ville ende - og jeg har også et par ideér til hvad problemet muligvis er. (Google)
Men inden jeg skifter alt muligt, vil jeg høre om der er nogen der ud fra min beskrivelse har en ide til problemet?
Mikael