Hej Forum!'
'
Jeg har haft jævn nedadgående kurve på V70éren den sidste tid. Startproblemer om morgenen og besværet start resten af dagen.
Var igennem turbosystemet i går og fandt en knækket slange til turboen. Det hjælp helt vildt på de problemer jeg havde haft. Den sprang igang på første tørn.
Så her til morgen var den ski gal igen. malkede først godt og grundigt den startede og døde i samme runde. Prøvede igen og vupti så var den der i første hug! (hoppede lige op og ned et par gange som om den fik luft ind i pumpen)
Til middag da jeg skulle køre igen sprang den igang i første tørn uden nogen symptomer.
Min mistanke retter sig nu mod brændstofsystemet. Hvordan er det lige bygget op på V70 årg 1999 model 2000.
Jeg regner med at skifte brændstoffilter en af de nærmeste dage. Men er lidt usikker på hvordan brændstoffet kommer frem til filtret. Blliver det suget frem eller sidder der en pumpe mellem tank og filter.
Overvejer lidt om det kan være sugerøret i tanken der er tæret og den så lukker luft ind den vej - det er som regel værre når den er under halv fuld.
Det virker akkurat som om den står og lukker luft ind i brændstofsystemet hen over natten og så lige skal lave en selvudluftning eller noget den første gang den skal startes om morgenen.
problemerne startede efter et tandremsskifte.... den røg omgående tilbage til volvo og fik rettet indstillingen, som stod forkert - kan det have rykket sig igen. Og den kan vel ikke starte godt den ene gang og så dårligt den næste hvis det er tandremmen eller pumpen som står forkert.