kasma skrev:Jeg har en Volvo 854-516 SE 2,5 1996 med automatgear. Jeg har 2 problemer med den.
1. Når den er kørt varm begynder den at få dårlig motorgang og til sidst går den i stå hvorefter den ikke kan startes før den er kold igen. Jeg troede jeg havde fået fugt i tanken da den har været tom, men dette var ikke tilfælled.
2 Nogle gange virker automatgearet ikke ordentligt. Bilen køre meget tungt som om den ingen kraft har. En lampe med orange pil lyser i kontrolpanelet. Pludseligt forsvinder det og jeg kan køre i flere uger igen uden problemet findes.
Er her nogen med gode forslag til en løsning.
/Henrik
Fint på spørger jeg på en anden måde..
Din bil... det er en 854... korrekt.
Din motor er en 2.5. Men turbo.. glt.. gle... på Tandremsdækslet står der et nr... B52xx det nr skal vi bruge..
Hvor i landet kommer du fra....det gør det lettere for os at hjælpe. Da det kan være at hjælpen er lige rundt om hjørnet.
Hvor mange km. Har din bil kørt...
Hvad med service. Er de overholdt... er der nogen tikken i motoren... er olien på gearkassen nogensinde blevet skiftet... har du fået udlæst fejlkoder.
Du må undskylde mit svar. Men så mange oplysninger som muligt gør det lettere at spore sig ind på en fejl.
Klågem
V70 III D5 momentum 185hk 6 gears aut. 08´

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II
Tidligere biler:
Volvo v70 II D5 185 hk Millennium auto 2006
855 2,0 T5 263HK 382NM 94´
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´