Højkarboniseret betyder at der er mere kul i stålet, så det bliver hårdere. Sådanne skiver anvendes til kolbøttekørsel: Fuld knald frem og OP og stå på bremsen. 100 gange. Der skal særlige klodser til, da de originale ellers bliver slidt ned lynhurtigt.
Køb de originale. De kan sagtens klare det bremsebehov selv ivrige bilister udsætter dem for. Tro mig

Originalt skivemateriale og klodsmateriale er endvidere afstemt efter hinanden, så du får den bedste kombination af bremseeffekt og holdbarhed.
Det ku' iøvrigt være interessant at sammenligne de originale skivers "karboniseringsgrad" med Autobremsens skiver. Jeg tror ikke Autobremsens højkarboniserede skiver er meget forskellige fra de originale

Hvis du endelig vil have mere effektive bremser på, skal du kigge efter hvad politi bilerne er forsynede med. Det viser sig, at de bruger bremserne fra XC90, kaliber, skiver og klodser. Men de jo meget tungere, så den uaffjedrede vægt i dit fortøj vil stige med ringere køreegenskaber og komfort til følge. Eller hvis det skal være det helt vilde: V70R kører med Brembo bremser med 4 potter kaliber mv. Så dem kan du også købe originalt. Jeg tror bare prisen liger på en 30-40.000 kr for et sæt.
For god ordens skyld skal jeg nævne, at jeg skiftede til originale skiver i foråret 2010. Samt renoverede kalibere. På sommerturen til England gik det fint ned igennem Tyskland og Holland og det neste af England. Men så begyndte den at vibrere. Og på vejen hjem igennem Tyskland kørte vi ikke over 130, da den vibrerede helt vildt under nedbremsning. Jeg satte så et par uoriginale Brembo skiver på (fra FTZ). De sidder der endnu og fungerer perfekt.