Køb af bremseskiver V70 2001

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Køb af bremseskiver V70 2001

Indlægaf Claus » tirs feb 21, 2012 13:49 pm

Jeg skal have nye bremseskiver foran på min V70
Orignalt Uorginalt pris forskeller er kun meget lille så derfor originalt.
Men jeg har støt på nogle bremseskiver

Hjuldiameter (i tommer) : 16
Monteringsside : foraksel
Bearbejdning : højkarboniseret
Diameter [mm] : 304,5
Højde [mm] : 50,3
Bremseskivetype : ventileret
Bremseskivetykkelse [mm] : 28,0
Minimumtykkelse [mm] : 25
Centreringsdiameter [mm] : 68
Antal boltehuller i fælg : 5

De koster noget mere end de orginale, de er Højkarboniseret hvad betyder det.
De er fundet på Autobremsens hjemme side.
Venlig hilsen
Claus

Claus
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Vedbæk. Nordsjælland

Re: Køb af bremseskiver V70 2001

Indlægaf Bronco » tirs feb 21, 2012 19:07 pm

Hejsa - Ja Jeg syns jo det lyder meget spændende så Jeg prøvede at google det ! Og det bedste/svar/resultat omahandlede en nyhed om at SBS skulle til at levere bremseskiver i omtalte stål til redningskøretøjer som bliver anvendt i Forsvarets.. lufthavne. Fordelen ved højkarboniseret stål er iflg. SBS at det meget bedre modstår varmepåvirkning bla.. Så det lyder da meget spændende. Der står så selvf. ik noget om holdbarhed. kvilket de jo så også er ligeglade med. Så det syns Jeg nok du måske skulle undersøge nærmere. Hvis du f.eks ikke er en der kører stærkt (selvf. om natten på øde motervejs-strækninger) så tror Jeg nu nok Jeg ville vælge originale skiver.
Men Jeg vil lige nævne at der jo findes 2 str. til V70eren og hvis du kører med den lille skal du absolut bygge om til stor størrelse.
Mvh. Niels
121 original årg 65
740 st ct car årg 87
245 st car årg 77 projekt 3.0 aut
Brugeravatar
Bronco
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 7080 Børkop

Indlægaf Ulrik Friis » ons feb 22, 2012 19:40 pm

Højkarboniseret betyder at der er mere kul i stålet, så det bliver hårdere. Sådanne skiver anvendes til kolbøttekørsel: Fuld knald frem og OP og stå på bremsen. 100 gange. Der skal særlige klodser til, da de originale ellers bliver slidt ned lynhurtigt.

Køb de originale. De kan sagtens klare det bremsebehov selv ivrige bilister udsætter dem for. Tro mig :) Originalt skivemateriale og klodsmateriale er endvidere afstemt efter hinanden, så du får den bedste kombination af bremseeffekt og holdbarhed.

Det ku' iøvrigt være interessant at sammenligne de originale skivers "karboniseringsgrad" med Autobremsens skiver. Jeg tror ikke Autobremsens højkarboniserede skiver er meget forskellige fra de originale ;)

Hvis du endelig vil have mere effektive bremser på, skal du kigge efter hvad politi bilerne er forsynede med. Det viser sig, at de bruger bremserne fra XC90, kaliber, skiver og klodser. Men de jo meget tungere, så den uaffjedrede vægt i dit fortøj vil stige med ringere køreegenskaber og komfort til følge. Eller hvis det skal være det helt vilde: V70R kører med Brembo bremser med 4 potter kaliber mv. Så dem kan du også købe originalt. Jeg tror bare prisen liger på en 30-40.000 kr for et sæt.

For god ordens skyld skal jeg nævne, at jeg skiftede til originale skiver i foråret 2010. Samt renoverede kalibere. På sommerturen til England gik det fint ned igennem Tyskland og Holland og det neste af England. Men så begyndte den at vibrere. Og på vejen hjem igennem Tyskland kørte vi ikke over 130, da den vibrerede helt vildt under nedbremsning. Jeg satte så et par uoriginale Brembo skiver på (fra FTZ). De sidder der endnu og fungerer perfekt.
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Nord f. Kbh.

Indlægaf Claus » ons feb 22, 2012 23:02 pm

Hej
Tak for informationen.
Jeg er på ingen måde utilfreds med bremseevnen mine bremseskiver er bare ved at nå mindste målet.
Derfor ville jeg begynde at kigge lidt på priser og kvalitet og faldt over dette udtryk "Højkarboniseret" et udstyk som ikke fantes i 1977 da jeg fik mit svendsbrev hos volvo.
Nu skal jeg en tur til volvo for at høre om de kan stikke den :twisted:
Venlig hilsen
Claus

Claus
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Vedbæk. Nordsjælland

Tilbage til Diverse