Klågen
vedf du hvor meget det koster for sådan en omgang hos ham i Fjerritslev, eller bare et skud ????
Søren
Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

ssn skrev:Klågen
vedf du hvor meget det koster for sådan en omgang hos ham i Fjerritslev, eller bare et skud ????
Søren

Klågem skrev:snip
Der findes ikke 2 motorer i verdens der kører nøjagtigt ens. Derfor kan man heller ikke købe en postordre chip og få de hk og nm som de foreskriver.

Ulrik Friis skrev:Klågem skrev:snip
Der findes ikke 2 motorer i verdens der kører nøjagtigt ens. Derfor kan man heller ikke købe en postordre chip og få de hk og nm som de foreskriver.
Ikke desto mindre er det præcis den samme software Volvo putter i tusindvis af motorstyringer, når man opgraderer til service 2.0. Så din påstand holder ikke, Klågem. Selvfølgelig kan man købe en portion software som gælder til den pågældende motortype, som erstatter den originale software. Spørgsmålet er så om det virker lige godt på alle motorer. Og du har selvfølgelig ret i, at ikke mange motorer er ens, når de først har kørt en masse km. Men en korrekt fremstillet softwarepakke til motorstyringen vil give en forbedring på en hvilken som helst motor, den er beregnet til. Forskellene på motorerne vil nok være målelig, men det vil også hænge sammen med hvordan motorerne har det før ændringen. Den bedste løsning er imidlertid en såkaldt mapning på et rullefelt udført af experter. Men det koster sgu også kassen.
En rigtig udført chipning vil gøre bilen miljømæssigt bedre end den var før.

Klågem skrev:Det er dog ikke alle biler der står på listen. Men de laver alle.

Ulrik Friis skrev:Klågem skrev:Det er dog ikke alle biler der står på listen. Men de laver alle.
Det tro jeg gerne, men den liste du har fundet frem er chiptuning - altså de tager chippen ud og programmerer den. Selvom min bil har OBD II stik og det hele, så piller de altså chippen ud! Jeg har spurgt. Så det er ikke noget for mig.
Der står intet om at det er en mapning!

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 2 gæster