Jeg er på jagt efter nogle andre alufælge, da de 17" Amalthea der sidder på er i dårlig stand. Jeg har så fået et godt tilbud på et sæt 18" Nebula fælge og jeg synes det er de fælge der ser bedst ud. Men nu har jeg læst en del om problemer med store hjul og udslagsbegrænsere... og jeg forstår det ikke helt. Bilen er en '03 V70 T5, så den er vel født med minimun 16" 205/60? Iflg. note 1 her http://accessories.volvocars.com/AccessoriesWeb/Accessories.mvc/en-GB/DK/V70(00-08)/2005/T5/Automatic/L.H.D/ShowDocument/VCC-425365 så skal der ikke monteres udslagsbegrænsere, hvis bilen fra fabrikken har haft dækbredde på størrere end 205. Og det har min vel? Så jeg kan vel godt skifte fælge uden at skulle gøre noget andet? Bilen drejer i forvejen som en færge og jeg ville ikke kunne holde ud at det skulle blive endnu værre
Jeg overvejer også at beholde mine 17" Amalthea og så få dem renoveret. De er ikke skæve og der er minimalt med kantstenridser, men de er rigtigt irrede og har en del overflade ridser. Men hvad skal der til at få dem pæne igen? Nogen siger kemisk rens, glasblæsning, sandblæsning for at forberede dem og behandlingen går fra pulverlakering, autolak, polering af aluminiumet og klarlak osv. Hvad mener i? Og hvem kan lave det og helst samlet, så jeg ikke skal flere steder hen med dem? Og helst på sjælland. Og hvad koster sådan noget? Jeg er forvirret
Mvh. Christian