af olemedV70 » fre maj 18, 2012 15:59 pm
Mange tak for rådene.Nej - jeg går og bygger om, så det nåede jeg ikke. Den humpede ikke i morges, gik lidt tungt, måske, de første 2 sekunder, så spandt den bare glad som sædvanlig. Når den er varm er der intet som helst, derfor synes jeg det lyder dramatisk med noget så voldsomt som en pumpe. Jeg har i øvrigt kørt mere end 1400 km siden jeg kørte tør, uden problemer. Lidt sært, jeg kiggede i instruktionsbogen, der står "efter en tørkørsel skal bilen bare startes normalt - der er ingen særlige forholdsregler".
Det ville være dejligt hvis de havde skrevet " Kør for alt i verden ikke bilen tør, det er noget rigtig skidt !!! " Ikke fordi det var med vilje jeg gjorde det, men jeg havde rigtig travlt og vi bliver jo allesammen ældre !!!
Min forvarmer 1 sekund, selv om det er 5 grader eller en smule mere varmt. Den gik med 800 rpm de første måske 10 sek, så ned til de normale 700 rpm, den skriver ingen meddelelser. Den lugtede stadig, men røg ikke. Ville en defekt pumpe ikke også give sig udslag når den er varm ??
Ha Ha jeg havde en 940 fra 1998 jeg havde kørt 458000 i fra ny, den solgte jeg fordi jeg skulle ofre 15000 på den, jeg tænkte det nok var lettere at få en nyere, hvor der ikke var så mange småreparationer. Men Ok den var lidt tørstig. Jeg behøvede ikke engang fylde olie på mellem servicene, men retfærdigvis, det er heller ikke nødvendigt på den jeg har nu.