Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Jeg ville få skiftet den. Køleelementet kan du få billigere herhjemme. Og så få en til at skifte det for jydedollar.diheor skrev:En lille opdatering: Har besluttet at reparere på min trofaste 940. Fik i dag ordnet pakningen ved krumtappen i Fensborg. Fik desuden udført fuldt serviceeftersyn og skiftet tandrem. Det løb op i ca. 4000, hvilket jeg synes er en rimelig pris. Værkstedet mener at det vil være tilstrækkeligt, og at en større reparation ikke er nødvendig nu.
Men ”desværre” fandt værkstedet så utætheden i kølesystemet. Det viser sig, at bunden under måtten i førersiden er våd - af kølervæske! Så det er ”radiatoren”, der lækker ind i bilen. Værkstedet vil skifte ”Heizungskühler”, som direkte oversat betyder varmekøleren. Det tager estimeret 4 timer og da reservedelen i sig selv koster 413 euro plus 19% moms, så løber det hele op i 1035 euro, altså 7700 kroner. Synes I det lyder som den rigtige forklaring og måde at løse problemet på?

diheor skrev:Janus, er der nogle særlige tegn, der kan pege på det ene eller det andet? Måtten er ikke våd ved speederen men nede i bunden. Kan se at værkstedet også har en varmeventil med i tilbuddet. Ville jo være dumt at skifte hele molevitten, hvis kun ventilen er kaput.

diheor skrev:Lige for at runde af: Det var hanen, det var galt med. Fik den skiftet i går for 1800,- på lokalt værksted, så nu kører den gamle Volvo lidt igen. Tusind tak fordi I delte jeres store viden med mig. Det har sparet mig for en del penge.

Klågem skrev: Det var så lidt. Altid rart med en happy ending

Brugere der læser dette forum: Ingen tilmeldte brugere og 3 gæster