I frostvejr, (indtil videre), og når man sætter tænding på, er der selvfølgelig nærlys og "fuldt blus" i hele instrumentbrættet. Jeg drejer til startposition, men alt lyset går ud - der sker faktisk INTET, (lige som om der ikke er strøm nok på batteriet), så tilbage til tændingsposition. Jeg prøver én gang til og det samme sker. Efter i alt 3-5 forsøg tørner startmotoren endelig og motoren går i gang, men uden brug af speederen går motoren ud igen. Jeg venter 3-5 sekunder og prøver én gang til og nu starter den fint, men de første ca. 10 sekunder kommer der nogle "forfærdelige" metalliske lyde fra midt på motorblokken, som dog efter ca. de hersens 10 sekunder stille og roligt forsvinder og nu lyder motorgangen som den skal, hvorefter man kan køre bilen helt normalt. Ved varm motor er der ingen af de nævnte symptomer.
Mit spørgsmål er derfor: Såfremt fejlen er relateret til de hydrauliske ventilløftere, hvad går så reparationen ud på og hvad taler vi om i samlede udgifter?
Takker mange gange på forhånd for jeres forhåbentlige gode indspark og ønsker alle en god aften