Jeg er ejer af en V50 2.0d årg.2008.
jeg pendler mellem sverige & danmark 5 gange ugentligt (cirka 4000 km om måneden ) jeg køre på motervej stort set hele vejen, køre mellem 90-110 km i timen på autopilot hele vejen. jeg mener nok at jeg før nedenstående problem, kunne køre mellem 900-1000 km på en fuld tank.
Jeg har for nylig været til service med bilen hvor jeg bla, har fået skiftet: brændselsfilter, olie & oliefilter, luftfilter, samt fået påfyldt eosvæske.
Problemet er at den bruger ALT FOR MEGET diesel efter jeg fik den tilbage fra service, den køre nu maks 700 km på en fuld tank.
jeg kan når jeg køre, se på "nuværende forbrug" at den stiger gevaldigt ligepludslig under kørsel. nogle gange "falder" den plads igen, for en kort periode (maks 5 minutter) hvorefter den stiger igen.
Motervarmeren er også gået helt amok!! den starter ikke altid når jeg tidsindstiller den samt gider den heller ikke altid at starte når jeg prøver at "direkt starte motervarmeren"
jeg kender min bil og kan også se på pengepungen og km viseren at der er noget helt galt!!!
Personligt mistænker jeg lidt at dit 2 emner hænger sammen på en måde (højt dieselsforbrug/motervarmere) & jeg mistænker også værkstedet jeg var til service hos har begået en eller anden form for fejl, for den kørte PERFEKT før den skulle til service!
jeg håber virkelig på at der er nogen der har en ide om hvad der kan være sket ?
på forhånd tak