Jeg har skrevet om det før men vælger at oprette en ny tråd.
Som skrevet det er en 940 fra 1994 med 230FD motor, med fartholder, ingen: A/C, EL-vinduer eller EL-soltag.
Den gør mystisk når man starter den, de allerfleste gange tænder alle lamper i instrumentet helt normalt, MEN ind i mellem, helt uden systematik, så tænder kun huskelampen til selen og lampen til SIS systemet og gør man ikke noget, så lader den heller ikke, men hvis man giver den godt 2.5oo omdr. så slukker SIS lampen og den begynder at lade og så kører den ikke helt lige som den plejer og bruger en anelse mere benzin end den plejer.
Og næste gang man starter, så er det måske ok igen, eller også går der 2-3 starter så er den normal igen.
Jeg har prøvet med et helt nyt tændingslåsbundstykke, jeg har målt på hele instrumenthuset og der er gennemgang i alt, ny akkumulator, anden generator, ny diodebro, ledninger omkring og til/fra generatoren er gennemmålt, sikringer/holderen afmonteret og kontaktrenset.
Jeg har også fået Bosch autoelektrikkeren til at klippe en eftermonteret DEFA startspærre ud af bilen, da jeg troede den var den der lavede spøgelser - intet ændret. (andet end vi sparede 2 nye nøglevedhæng, da de var brugt op)
Jeg kunne godt nok bare stille den hen til autoelektrikkeren, men husholdningskassen ikke lige til 500,- kr + moms pr. time til fejlsøgning.
Jeg er ved at blank for ideer, er der nogen der har et kvalificeret bud?
Mvh
Kenneth Poulsen