V70, Webasto benzinfyr

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

V70, Webasto benzinfyr

Indlægaf gunsmoke » lør mar 02, 2013 15:02 pm

Hej alle
Min V70'er fra 2005 har et Webasto Thermo Top C benzinfyr monteret. Desværre er der en løsforbindelse så blæseren i bilen starter kun fra tid til anden og dermed lukker fyret ned fordi det ikke kan komme af med varmen. Er der nogle af jer som ligger inde med Webastos monteringsvejledning til dette fyr til en Volvo V70? Det vil gøre det noget lettere at fejlsøge.

Vh
Bo
gunsmoke

Re: V70, Webasto benzinfyr

Indlægaf Balder » lør mar 02, 2013 15:34 pm

tror desværre at fejlen ligger i CAN Bus systemet , prøver at udlæse fejl og tar den derfra.
Balder
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Hobro

Indlægaf gunsmoke » lør mar 02, 2013 18:21 pm

Takker, men tror det ikke. Fyret er ikke originalt monteret men eftermonteret. Efter hvad jeg kan se så har de haft hele bilen skilt ad. Tror ikke vinduerne har været ude, men ellers alt andet. smil. Kan se at selve "klimaenheden" har været skilt af. Tror ikke selve fyret er integreret med Volvo-can-bussen, men jeg kan udlæse fra fyret selvstændigt. Der er udlæst fra Volvo-styreenheden og der er ikke fejl her.

En dag kan fyret starte og det fungerer, en anden dag kører fyret kun kort fordi det ikke kan komme af med varmen. Det er fordi blæseren i kabinen ikke starter. Tror der er en løs forbindelse. Derfor ville det være fint med den orginale monteringsvejledning, så jeg ved hvilke ledninger jeg skal tjekke, inden jeg selv demonterer hele bilen. :wink:

Vh Bo
gunsmoke

Indlægaf ptheo » søn mar 03, 2013 18:35 pm

Jeg kan hjælpe med Webastos monteringesvejledning ... send mig en PM med en email adresse jeg kan send til (pdf fil) .

I kold vejr som nu, vil fyret kører ihvert fald en ½ times tid før det lukker trinvis ned ( der er jo ca 10l vand at varme op) .... når der ikke tappes varme til kabinen ved hjælp af blæseren i klima anlæg....

Hvis fyret stopper før .... så er der vandpumpen i fyret der ikke fungerer godt nok...

/ptheo
Vadis-Vida-DiCE.....
ptheo
Erfaren bruger
Erfaren bruger

Geografisk sted: 9670 Vesthimmerland

Indlægaf gunsmoke » fre mar 08, 2013 17:47 pm

Takker, så der lidt at arbejde videre med.
Vh
Bo
gunsmoke

Tilbage til El-system og Instrumenter