jkt skrev:Hej med jer.
Jeg har i nogen tid overvejet at skifte bil, og en af de muligheder der er på tapetet er en Volvo S60 årgang 20o7 - 2009, og nok en benzin, da mit kørselsbehov er relativt begrænset.
Men så er tanke kommet om man lige skulle finde lidt flere kroner og købe en S80'er i stedet, stadig årgang 2007 - 2009.
Har hørt et og andet om at en S80 ikke kører specielt godt!! Men er det også gældende for modellerne efter 2007?
Har I nogle anbefalinger til valg af model S60 eller S80 og også gerne noget om hvilke udstyrs varianter der er at foretrække?
Hvad skal man specielt lægge mærke til ved en S60 i årgang 2007-2009?
Hvad skal man specielt lægge mærke til ved en S80 i årgang 2007-2009?
MVH Jens
Og så endelig et svar til trådstarter
Da jeg selv ejer en 07- S80 og har tidligere haft S60/V70, så vil jeg sige at: Det kommer an på.....
Med fare for at blive stenet, så er jeg klart mere til designet på de nyere, pånær bagenden af V70. S60/V70 er ved at se lidt gamle ud og det er jo en 14-15 år siden de blev designet.
Til gengæld så synes jeg at støjniveauet er lavere i S60/V70, de virker en tand mere solide i det. I 07- S80 er der jo en del Ford i. På rigtigt mange af delene, der står ikke Volvo på, men FoMoCO, men det behøves jo ikke være dårligt. Det er stadig Volvo motorer og samlet på Volvo fabrikken i Sverige - i hvert fald S80'eren.
Personligt valgte jeg en 07- S80'er og ville gøre det igen, men der er sikkert andre med anden holdning

Hvis ellers de biler du kigger på er blevet regelmæssigt serviceret, har fået opdateret software, har fået skiftet tandrem og skyllet gearkasse, så burde der ikke være så meget at kigge efter.
Mvh. Christian