XC 90

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

XC 90

Indlægaf lauvring » fre okt 10, 2014 9:19 am

Hej

Jeg overvejer at købe en XC 90 med benzinmotor, da jeg har brug for 7 sæder. Mit spørgsmål er hvilken motor bør jeg vælge og om der er andre problemer jeg skal være opmærksom på, når jeg skal ud og prøvekøre?

På forhånd tak

Venlig hilsen

Henrik Lauvring

(kører lige nu i V70 T5, 2001)
lauvring
Moderat bruger
Moderat bruger

Re: XC 90

Indlægaf gälleryd » fre okt 10, 2014 14:13 pm

Nu ved jeg ikke hvad årgang du er ude efter, men köb en efter 8-9 mnd fra 2003, den har haldex, og ikke viskose.
Få tjekket om 4-hjulsträkket virker, jeg har set heroppe at folk har taget kardangen af, så der ikke er mislyde når du prövekörer bilen, det er en dejlig bil at köre i, men du kan nok forvente at det komme til at koste mange penge, hvis bilen er misligholdt.
Den er ikke billig i drift, en diesel er nok det mest smarte köb, medmindre du körer korte turer partikelfilteret skal HELST blive varmt, en 2.5t ligger vel på ca 6-8 km pr liter, afhängig af din körestil, på landevej kan man godt nå ca 10 km pr liter, men der er ikke med 110-130 km/t :( .
Der er flere herinde som har en xc90, de kan nok fortälle dig alt om deres oplevelser med biler, og gearkasser er et svagt punkt, til ca 30-40.000 kr når de skal laves/renoveres :cry: , men som skrevet er det en behalig bil at köre i, også for 7 mennesker.
Jeg har selv haft xc90, men er mere til xc70, og så min jakt/lege bil (jeep grand cherokee 5.2 v8) :D, med alt i udstyr ligså komfortabel...endnu :D
Sidst rettet af gälleryd tors nov 06, 2014 8:56 am, rettet i alt 1 gang.
venlig hilsen Jan
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: småland og Kvikkjokk (polarcirklen)Sverige

Indlægaf rotorman » fre okt 17, 2014 10:30 am

Hej Henrik.
Jeg kan varmt anbefale XC90 D5 (185 HK 5cyl. diesel, med turbo). Min har kørt 200.000 uden problemer. Kører 10-14 km /l alt efter by eller motorvej. Du skal være opmærksom på misundelsafgiften på diesel, som er ca. 10.500 kr./år. Ved olieskift, hold dig til den anbefalede 030W. Jeg kører en del i bjerge (alperne) i vinterhalvåret, hvor den er uovertruffen.
God jagt
Nuværende bil: XC 90, D5, Automatic, 2008, Vida/Dice 2013A
rotorman
Moderat bruger
Moderat bruger

Geografisk sted: Hillerød

Indlægaf mojive » man nov 03, 2014 21:07 pm

Jeg vil også anbefale D5'eren (185hk) Da det er den jeg selv kører i (desværre uden bagsæder $$$ ) Den har et godt træk, og en fantastisk lyd. Og 6trins automat er 'da shit'!
Min far har en T6'er. Også et godt træk i den takket være bi-turbo. Men den er alt andet end økonomisk :shock: Men hvis km behovet ikke er så stort, er den stadig fed
Den 4trins automat gearkasse har så ry for at være underdimensioneret (272hk vrider alligevel lidt) Og er ikke så lækker som 6trins kassen...
mojive

Indlægaf MortensXC90T6 » ons nov 12, 2014 14:09 pm

Jeg har lige taget springet ud i en brugt T6, trods problemer med GM gearkassen osv. Den er dyr at køre i, men siden jeg ikke kører så meget, så er jeg rigtig glad for komforten og ikke mindst sikkerheden. Umiddelbart kører den fint, men der er noget med en slidt servo og måske også lidt med klimaanlægget - Dog vil jeg lige forsøge at pudse ruden først - det plejer at hjælpe :lol:

Jeg har været alt igennem fra X5, ML og Cayenne - men mener nok at T6 er den bedste til prisen (og den skal være lav) Der er ingen af disse biler der er billige at køre i, men værdsætter du familien og sikkerheden, så koster det desværre :cry:

Held og lykke med det - jeg håber du finder en rigtig god XC90, da det er en pæn og meget alsidig bil, som er god til den praktiske familie :)
MortensXC90T6
Ny bruger
Ny bruger

Tilbage til Diverse