køb af frikørt taxi v70 2,0 D3, 2012

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Re: køb af frikørt taxi v70 2,0 D3, 2012

Indlægaf Klågem » lør dec 27, 2014 21:37 pm

Nu har jeg været ude og læse min servicebog igennem. Og der står ingen steder at ret til ændringer forbeholdes.
Ydermere har jeg ikke set nogen steder at det ikke skal skiftes.
De fleste får problemer med "sodfilter fyldt" omkring 300.000 km.
Der ligger flere tråde om det her på vs. Men også på de svenske sider.
Og de 6500 kr det koster Incl montering vil jeg personligt ikke spare og risikere at motoren pludselig løber løbsk. Eller får andre problemer.
Klågem
V70 III D5 momentum 185hk 6 gears aut. 08´
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
Volvo v70 II D5 185 hk Millennium auto 2006
855 2,0 T5 263HK 382NM 94´
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 9690-Jammerbugten

Indlægaf solgt » lør dec 27, 2014 23:21 pm

Klågem skrev:
solgt skrev:Det er korrekt der er ikke og har aldrig været et skifte interval på partikelfiltret på de 5 cyl.volvoer

Solgt.
Læs her hvad du skrev.
Der har aldrig været et skifte interval på de 5 cyl.volvoer

Ja det var det jeg skrev
Undskyld det sene svar der har nok været 25 inde og læse imellemtiden
Kan godt huske lidt om fejlen i servicehæftet blev gjort opmærksom på fejlen fra en taxa vognmand
Har gravet lidt i Dyngen af kursus matriale og fandt så dette på side 17

Håber det skaber lidt klarhed

S60, V70, XC70 and XC90
2501684m

1 Differential pressure sensor
2 Lambda-sond
5 Particle filter
5 Pipe

3 Temperature sensor, catalytic converter 6 Pipe

4 Catalytic converter
Particle filter
8 Temperature sensor, particle filter
The engines are equipped with a system called cDPF (catalyst Diesel Particulate Filter).
The unit works partly as a particle filter and partly as an oxidation catalytic converter. This means that the emissions of particles as well as HC and CO are reduced.
The particle filter is made of porous silicon carbide coated with a washcoat (surface enlarger). The washcoat in turn is coated with a layer of precious metal. The precious metal works as a catalyst and oxidises CO and HC to CO2 and water.
The particle filter section works for example as D4204T. I.e. the exhaust gases are forced through the filter's porous walls at which the particles attach to the walls.
A new filter traps approx. 70% of the particles, and a "slightly" used one more than 95% of the particles. Burning clean the filter takes place without any additives.
The particle filter has no replacement interval.
Vadis vida vst
solgt
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Vestjylland

Indlægaf solgt » lør dec 27, 2014 23:23 pm

Kan se den også ligger frit tilgængelig på nettet
http://www.volvoclub.org.uk/tech/NewCar ... hnical.pdf
Vadis vida vst
solgt
Elitebruger
Elitebruger

Indlægaf Koldstart » lør dec 27, 2014 23:56 pm

Klågem skrev:
solgt skrev:Det er korrekt der er ikke og har aldrig været et skifte interval på partikelfiltret på de 5 cyl.volvoer

Solgt.
Læs her hvad du skrev.

Ja-ja... Og dermed fik alle ret :)

Konklusion til glæde for spørger: Ser bilen fin ud, og er den passet med service efter Volvos anvisninger, så skal du koncentrere dig om styring og hjulophæng. Ser de fine ud, får du formentlig en lækker bil med mange km. og mange år tilbage.

:?: Er det tilrådeligtat ofre et FDM-syn på bilen?

Husk også: Er der noget du er i tvivl om, er der altid god og kompetent hjælp at hente på http://www.volvosnak.dk :wink:
Koldstart

Volvo V60 II D4 MY2020
Brugeravatar
Koldstart
Superbruger
Superbruger

Geografisk sted: Vedbæk

Indlægaf solgt » søn dec 28, 2014 0:19 am

Nemlig ja
Kanon vogn køb
Husk at få tjekket de foreste bøsninger i bærearmene i bag
Vadis vida vst
solgt
Elitebruger
Elitebruger

Indlægaf Klågem » søn dec 28, 2014 0:27 am

solgt skrev:
Klågem skrev:

Solgt.
Læs her hvad du skrev.

Ja det var det jeg skrev
Undskyld det sene svar der har nok været 25 inde og læse imellemtiden
Kan godt huske lidt om fejlen i servicehæftet blev gjort opmærksom på fejlen fra en taxa vognmand
Har gravet lidt i Dyngen af kursus matriale og fandt så dette på side 17

Håber det skaber lidt klarhed

S60, V70, XC70 and XC90
2501684m

1 Differential pressure sensor
2 Lambda-sond
5 Particle filter
5 Pipe

3 Temperature sensor, catalytic converter 6 Pipe

4 Catalytic converter
Particle filter
8 Temperature sensor, particle filter
The engines are equipped with a system called cDPF (catalyst Diesel Particulate Filter).
The unit works partly as a particle filter and partly as an oxidation catalytic converter. This means that the emissions of particles as well as HC and CO are reduced.
The particle filter is made of porous silicon carbide coated with a washcoat (surface enlarger). The washcoat in turn is coated with a layer of precious metal. The precious metal works as a catalyst and oxidises CO and HC to CO2 and water.
The particle filter section works for example as D4204T. I.e. the exhaust gases are forced through the filter's porous walls at which the particles attach to the walls.
A new filter traps approx. 70% of the particles, and a "slightly" used one more than 95% of the particles. Burning clean the filter takes place without any additives.
The particle filter has no replacement interval.

Spørgsmålet er så hvem der har håneretten :D
Men det er også de færreste der ved at der er forskel på alm. Service. Og taxaservice.
Anyway. Jeg fik nyt filter på af garantien på min da vi købte den. Fordi der stod at alle service var overholdt. Men Filteret var ikke skiftet..
Siden den fik nyt filter. Så har den kørt upåklageligt.
Jeg læste et eller andet sted på nettet at det var årgang 2006-2008 der havde problemer med filteret.

Kører volvo stadigvæk med udskiftning af gearkassen lige inden at de bliver frikørt?
Vores fik ny. Men det står kun i Volvos interne papirer
Klågem
V70 III D5 momentum 185hk 6 gears aut. 08´
Billede

PPC-fejlkodelæser
Icarsoft VOL II

Tidligere biler:
Volvo v70 II D5 185 hk Millennium auto 2006
855 2,0 T5 263HK 382NM 94´
765 2,3 TIC 90´
745 Gle 86´
744 Gle 84´
744 Turbo 84´
121 quick 67´
Brugeravatar
Klågem
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: 9690-Jammerbugten

Indlægaf Konljas » søn feb 22, 2015 22:35 pm

Hej med jer.

Jeg har læst denne tråd, blandt andre. Har selv stillet spørgsmål til denne motor, dog på en S80 årg. 2013. Synes at kunne konkluderer, at det er undervognen man skal være obs på, når man taler om frikørte Volvo, hvis ellers bilen er passet med service. Og det må man da næsten dage som en selvfølge, når man taler om en taxa. ( Det er jo vognmandens levebrød) eller hvad ??

Jeg synes mest det er V70 der bliver talt om, måske fordi der ikke kører så mange S80´er eller......... skal man bare holde sig fra dem ??

Jeg er meget nysgerrig efter og høre om udgifter fra 250.000 til 350.000 km. Da det vil være de 100.000 km. jeg ca har bilen.

Der er tale om en S 80 163 hk aut. diesel. Årg 2013 med stort set alt tænkeligt udstyr. xenon, læder, navi, elsæder, soltag, mørke ruder, hifi pakke.

Smid gerne så mange kommentarer som muligt, pris, rep, faldgrupper, udstyr alt er relevant, da jeg aldrig har prøvet og købe taxa. Og hvad er det med at Volvo skulle skifte gearkasse når den er frikørt......., lyder det ikke for godt til at være sandt.

Jeg glæder mig til at alt jeres læsning. :-)
Konljas
Ny bruger
Ny bruger

Foregående

Tilbage til Diverse