Benzindæksel V70

Her, dét der ikke lige passer ind i de øvrige kategorier. Lad det dog ikke blive en "skraldespand".

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Benzindæksel V70

Indlægaf Volvo V70 2007 » fre dec 23, 2016 12:07 pm

Min lås til benzindæksel er stået af. Jeg kan købe en ny hos volvo til 1800 kr, men det må kunne gøres billigere, jeg har skilt den ad og det er bare en lille johnson motor, men hvor kan man købe den. Er der nogen der har et godt forslag
Med venlig hilsen Arne Grauslund
Volvo V70 2,5T. Aut. 2007. 300.000 km.
Volvo V70 2,5TDI. Aut. 1999. 763.000 km.
Volvo 740 2,4 TDI Aut. 750.000 km.
Volvo 244 2,4 D. Aut 800.000 km.
Fiat 128
Volvo V70 2007
Bruger
Bruger

Geografisk sted: 5620 Glamsbjerg

Re: Benzindæksel V70

Indlægaf Peter_C » fre dec 23, 2016 17:20 pm

Her du læst denne tråd?

http://volvosnak.dk/phpbb3/viewtopic.php?f=6&t=1853

Der kunne måske stå noget du kunne bruge.
Hvis jeg stod og skulle bruge sådan en motor ville jeg gå på loftet og finde en af bilerne fra racerbanen og plyndre den :-)

MVH Peter
I stalden:
2008 Volvo V70n 2,5T Aut.
2011 Volvo S60 D3 Aut.
1990 Peugeot 309 GTI16 Grp. KRB Rallybil
1969 Pontiac Firebird 400
Brugeravatar
Peter_C
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Midtsjælland

Indlægaf michaels » tors dec 29, 2016 9:30 am

Melder mig i koret med defekt lås også.
Jeg prøvede at komme ind til låsen, men gik i stå efter at have taget inder beklædningen af.
Der sidder en metalplade inde bagved tæpperne, som jeg ikke lige kunne se hvordan man fjerner.

Har i et tip til det?

PS: Jeg håber det er ok jeg sådan blander mig i tråden :-)
Mvh
Michael

V70 2.4T 2001 BSR, Vida Dice
michaels
Superbruger
Superbruger

Geografisk sted: 2300 S

Indlægaf gunsmoke » tors dec 29, 2016 10:43 am

michaels skrev:Melder mig i koret med defekt lås også.
Jeg prøvede at komme ind til låsen, men gik i stå efter at have taget inder beklædningen af.
Der sidder en metalplade inde bagved tæpperne, som jeg ikke lige kunne se hvordan man fjerner.

Har i et tip til det?

PS: Jeg håber det er ok jeg sådan blander mig i tråden :-)

Hej Michael
Du skal ikke have metalpladen af. Låsen sidder med 2 udvendige skruer når du åbner dækslet.
Min lås gjorde også kludder, hvor den ikke ville låse op, men gerne i. På selve låsepalen sidden en lille arm som man kan trække i for at låse op. Og dermed teste om låsen også kan låse. Jeg adskilte låsen og smurte den, hvorefter den nu kører fint igen. Fik det indtryk at det måske var den "siliconemuffe" som låsepalen kører ind i, som have en tendens til at holde på palen, så den ikke låse op. Er det tilfældet kan et quick fix være at smøre selve muffen.

Husk at tankdækslet først låser ca. 10 min efter at bilen er låst. Så man kan låse bilen på tanken og stadig åbne dækslet. De har tænkt sig om de volvofyre :D
gunsmoke

Indlægaf michaels » tors dec 29, 2016 11:37 am

Hej Bo.

Tak for tippet.

Jeg turde ikke skrue dem løs, hvis jeg var så uheldig at det faldt ind i bilen, så jeg ikke kunne komme til det :-)

Ydermere er det plastikbeslag som holder den fjederbøjle til klappen nu knækket.
Jeg vil se om ikke jag med et par skruer kan sikre den, så klappen ikke blæser op når jeg bakker hurtigt :-)
Den er indtil nu kun åbnet ved bilvask, når der tørres, men som det ofte går med den slags, så skal det nok ende med at den bliver åbnet med børsterne, nu jeg er opmærksom på det :-)
Mvh
Michael

V70 2.4T 2001 BSR, Vida Dice
michaels
Superbruger
Superbruger

Geografisk sted: 2300 S

Indlægaf gunsmoke » tors dec 29, 2016 13:18 pm

michaels skrev:Hej Bo.

Tak for tippet.

Jeg turde ikke skrue dem løs, hvis jeg var så uheldig at det faldt ind i bilen, så jeg ikke kunne komme til det :-)

Ydermere er det plastikbeslag som holder den fjederbøjle til klappen nu knækket.
Jeg vil se om ikke jag med et par skruer kan sikre den, så klappen ikke blæser op når jeg bakker hurtigt :-)
Den er indtil nu kun åbnet ved bilvask, når der tørres, men som det ofte går med den slags, så skal det nok ende med at den bliver åbnet med børsterne, nu jeg er opmærksom på det :-)

Den med plasticbeslaget er en klassiker. En midlertidig løsning er Gaffatape :D , det er ikke kønt og det er pænt træls at dette plasticbeslag der så meget bøvl :cry:
Det er nemt at skifte og sidder med 4 tappe i beslaget. Når tappene trykkes ud ender de i intetheden i vognbunden. Har ikke fundet mine og håber blot de hænger fast i noget rystbeskyttelse, så de ikke rasler :?
At skifte selve beslaget er en 10 min-opgave og det koster vist omkring 150 kr.
God arbejdslyst.
gunsmoke

Indlægaf Ulrik Friis » søn jan 08, 2017 17:29 pm

Fedt at du har rystbeskyttelse i din bil. Sådan noget vil jeg osse ha'. :D :D :D
mvh
Ulrik
XC40 P8 AWD Recharge 2022
Fra 2007 til 2021: V70 D5 Aut. 2002
Brugeravatar
Ulrik Friis
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Nord f. Kbh.

Tilbage til Diverse