Ulrik Friis skrev:Pøjgåten er alt, alt for dyr for dig. Værditabet er enormt på en ny bil.
Har selv kørt Pøjgåt, og min skønne kone har en, men de kan ikke sammenlignes med en Volvo. Da jeg skulle skifte udstødning på Pøjgåten for 3. gang efter knap 200.000 km troede jeg jo at det var helt normalt. Min Volvo kørte i 12 år med samme udstødning. Når jeg skiftede pærer i baglyset på Pøjgåten knækkede plastiktappene tredie gang, så jeg måtte bruge gaffa tape og lign. Prøv at se godt på sådan en pærefatning til baglyset på en Volvo. Jeg har en gang vredet fatningen i stykker på forreste venstre blinklys i Volvoen, fordi vejledning sagde vrid mod uret, men jeg skulle vride med uret. Da jeg endelig fik begge stumper ud af lygten var de lige til at lime sammen. Og det holder endnu.
Sæderne i Volvoen fåes ikke bedre! Dens evne til at køre på glatte veje er også noget jeg har sat stor pris på. Jeg har kørt mange kilometer på vinterglatte veje i det nordlige Skandinavien, og Volvoen har ikke snydt mig.
Og helt objektivt: Pøjgåten kører ikke bedre end Volvoen! Og den passive sikkerhed i en Volvo har altid ligget i top.
Gadgets? Hvad mangler du i Volvoen? Det kan eftermonteres! Hvis du har lyst til at brænde 200.000 kr af på værditabet i en Pøjgåt, hvad så med at brænde 100.000 kr af på at gøre din Volvo bedre? Det er billigere og langt, langt, langt bedre. Har du motorvarmer? Har du wifi i bilen? Bruger du iPhone og iPad og den slags kan du få internet i bilen for under 2.000 kr. Du kan styre din motorvarmer med din smartphone. Osv. Mangler du hk? Også det kan eftermonteres.![]()
![]()
Tak Ulrik'
Det var præcis sådan en "Volvo-peptalk" jeg havde brug for !
Det iøvrigt tankevækkende og lidt morsomt, at mine 3 piger heri huset, har meddelt
mig, at de bliver meget kede af det hvis jeg bytter Volvo'en.
De elsker køre komforten, sæderne og sikkerheden ...
Volvo for life - jeg ruller videre i den svenske skærgårds traktor.
Kør klogt derude.