Udstødning til V70 uden turbo, 1998 - Originalt eller ej

Motor, gearkasse, drivaksler og bagtøj.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

Udstødning til V70 uden turbo, 1998 - Originalt eller ej

Indlægaf kimmer » man apr 28, 2008 17:50 pm

Nedenstående bil skal desværre allerede (145.000 km) have ny lydpotte, det er bagpotten der hullet :(
Problemet er, at jeg ikke ved om jeg skal lægge en pose penge hos Volvo eller jeg kan bestille delene hos Spare-parts.
Gode forslag modtages.

Kim
Volvo V90 D4 aut. momentum årg. 2020

Tidligere:
Volvo V70 2.4 170 hk årg. 05 man. gear - momentum
Volvo V70 tdi 2.5 aut. 140 hk årg. 99
Volvo V70 2.5 144 hk årg. 97
Volvo 164 årg . 69 meget tørstig og hullet som en si
Brugeravatar
kimmer
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Næstved

Indlægaf DK Volvo 850 » man apr 28, 2008 18:01 pm

Kimmer,

Der er kun EN ting du kan gøre! Det er at kontakte Thomas og Christina Söderberg i Malmø og få dig et rustfrit Ferrita system på.
Ud over at det er et kanon system, er der også en SUPER garanti på de systemer. Det betyder at sålænge DU ejer bilen og der sker et eller andet med udstødningssystemet, så vil Ferrita enten rette fejlen på systemet ELLER bytte det med et nyt system!!!

Prøv at kigge på enten:
http://www.avgascenter.se/ (Thomas og Christina i Malmø)
http://www.ferrita.com/ (Ferritas egen side med priser)

Jeg har selv et sportsystem på min Volle, og et virker!!!!

God fornøjelse :wink:
Volvo-Driver
DK Volvo 850
Superbruger
Superbruger

Indlægaf S.Bunzel » man apr 28, 2008 18:01 pm

Hvis Spare-parts er en org, volvo bare billiger så ville jeg hoppe på den.
Ellers prøv svenskebiler jeg mener at de skal ca 1200 + moms. jeg ved ikke om den er org!

Hvad med en sports udstødning :?: nu nå du er i gang :!:
08 S60 D5244T4
S.Bunzel
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Øst for Aalborg

Indlægaf VolvoSport » man apr 28, 2008 18:56 pm

Jeg gav ca. 1.600 kr for et komplet originalt system til min Volvo 850 for ca. 2 år siden hos Classic Volvo Parts.
Og det indeholder ALLE detaljer til montering og passer 100%, uden man skal knokle med røret og beslag.

Mvh Christian
VolvoSport
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf kimmer » man apr 28, 2008 19:01 pm

DK Volvo 850 skrev:Kimmer,

Der er kun EN ting du kan gøre! Det er at kontakte Thomas og Christina Söderberg i Malmø og få dig et rustfrit Ferrita system på.
Ud over at det er et kanon system, er der også en SUPER garanti på de systemer. Det betyder at sålænge DU ejer bilen og der sker et eller andet med udstødningssystemet, så vil Ferrita enten rette fejlen på systemet ELLER bytte det med et nyt system!!!

Prøv at kigge på enten:

To hurtige spørgsmål:
1: Hvorfor sportsudstødning, min lille Volvo skal vel stadig
ned i 3. gear når jeg skal lette ved en overhaling :lol:. Den bliver vel ikke hurtigere fordi der kommer et kromrør til syne under kofangeren :wink:
2: Hvor hurtig kan Ferrita levere.....kan der komme udstyr inden weekenden. Bilen TRÆNGER til nyt.
3. Kan ikke finde fragtprisen, er der nogen der kender denne pris.....æv, var i Malmø i weekenden :cry:

Venlig hilsen
Kim

Tidligere:
Brugeravatar
kimmer
Elitebruger
Elitebruger

Indlægaf S.Bunzel » man apr 28, 2008 19:26 pm

kimmer skrev:1: Hvorfor sportsudstødning, min lille Volvo skal vel stadig
ned i 3. gear når jeg skal lette ved en overhaling :lol:. Den bliver vel ikke hurtigere fordi der kommer et kromrør til syne under kofangeren :wink:

Du har luftet tanken om at få flere heste i stalden til sommer :!:
Men ellers har du fat i det rigtig hvorfor at betale for noget som man ikke har den store glæde af :?
08 S60 D5244T4
S.Bunzel
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Øst for Aalborg

Indlægaf kimmer » man apr 28, 2008 21:14 pm

VolvoSport skrev:Jeg gav ca. 1.600 kr for et komplet originalt system til min Volvo 850 for ca. 2 år siden hos Classic Volvo Parts.
Og det indeholder ALLE detaljer til montering og passer 100%, uden man skal knokle med røret og beslag.

Mvh Christian

Kan finde et sæt hos Spare-Parts for cirka 2000 kr inklusiv monteringsdimser/ophæng, svarer meget godt til dit sæt, købt for et par år siden.
Classic volvo Parts har vist ikke noget til mig pt. deres hjemmeside er ikke helt oppe på mærkerne :wink:

Kim

Tidligere:
Brugeravatar
kimmer
Elitebruger
Elitebruger

Indlægaf VolvoSport » man apr 28, 2008 21:49 pm

Classic Volvo Parts har desværre ikke alle dele på hjemmesiden i web-shoppen.
Men alle de gange jeg har undersøgt priserne hos Classic Volvo Parts og Spare-parts, har Classic Volvo Parts altid været billigere.

Mvh Christian
VolvoSport
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Østjylland

Indlægaf kimmer » tirs apr 29, 2008 6:32 am

DK Volvo 850 skrev:Kimmer,

Prøv at kigge på enten:

Hvor lang tid bør et almindeligt lydpottesystem holde.
Jeg tænker jo ikke at min bil skal fragte mig rundt i verden de næste 15 år. :D
Min pointe er at et system fra Ferrita, som ser hammer lækkert ud, har livslang garanti, men bør et originalt lydpottesystem fra Volvo ikke have en forventelig levetid på i hvertfald 10 år eller mere.

Venlig hilsen
Kim

Tidligere:
Brugeravatar
kimmer
Elitebruger
Elitebruger

Indlægaf kimmer » tirs apr 29, 2008 6:44 am

....og så lige et spørgsmål mere :roll:
Hvad med BSR´s system! De leverer ligeledes i rustfrit stål men til en lavere pris end Ferrita (læs godt 1000 s.kr.) men leverer dog ikke med en livslang garanti. Er BSR værd at kontakte?
Kim

http://sv.bsr.se/products/4002012/

Tidligere:
Brugeravatar
kimmer
Elitebruger
Elitebruger

Indlægaf DK Volvo 850 » tirs apr 29, 2008 8:04 am

Jeg har ingen anelser om hvor lang tid Ferrita skal have for at have et system klar til din Volle. Men nogen gange har jeg oplevet at deres centre (herunder også Malmø) har nogle liggende på lager. I så fald kan det vel ikke tage lang tid før dt kunne sidde på din bil.
I Malmø bliver dit system monteret, for det er med i prisen! Og hvad angår garantien, ja så er det vel op til en selv at vurderer om det er noget eller ej. Jeg har nu trillet 367.000 km i min GLT'er, og var YDERST tilfreds med Ferritas garanti da der var noget som begyndte at rasle inde i den bagerste lyddæmper. Resultat: ny dæmper skiftet og monteret i Malmø på 24 min (fra bilen rullede ind i hallen til den kørte ud igen)!!!! Det er da service.
Ud over at Ferritas systemer er at rustfrit stål, så har jeg vel vundet små 5-7HK samt en noget herlig dyb brummen uden at det virker Brian-agtig. Og det er jo også med til at hæve køreglæden :wink:
Men ring til dem og hør hvad de kan hjælpe dig med 8)
Volvo-Driver
DK Volvo 850
Superbruger
Superbruger

Indlægaf kimmer » tirs apr 29, 2008 9:28 am

DK Volvo 850 skrev:Jeg har ingen anelser om hvor lang tid Ferrita skal have for at have et system klar til din Volle. Men nogen gange har jeg oplevet at deres centre (herunder også Malmø) har nogle liggende på lager. I så fald kan det vel ikke tage lang tid før dt kunne sidde på din bil.
I Malmø bliver dit system monteret, for det er med i prisen!
Og hvad angår garantien, ja så er det vel op til en selv at vurderer om det er noget eller ej. Jeg har nu trillet 367.000 km i min GLT'er, og var YDERST tilfreds med Ferritas garanti da der var noget som begyndte at rasle inde i den bagerste lyddæmper. Resultat: ny dæmper skiftet og monteret i Malmø på 24 min (fra bilen rullede ind i hallen til den kørte ud igen)!!!! Det er da service.
Ud over at Ferritas systemer er at rustfrit stål, så har jeg vel vundet små 5-7HK samt en noget herlig dyb brummen uden at det virker Brian-agtig. Og det er jo også med til at hæve køreglæden :wink:

At prisen er med montering af potten gør det noget mere interessant. Venter på forhandlerens udspil. Han ville ikke sætte ny potte på under garantien, men vil finde en god pris på en ny......nu må vi se hvad en god pris er.
Synes at Ferritas potter er lækre og er noget fristet pt. Det er dog stadig mange penge for noget man ikke ser på til daglig :?

Kim

Tidligere:
Brugeravatar
kimmer
Elitebruger
Elitebruger

Indlægaf DK Volvo 850 » tirs apr 29, 2008 11:11 am

kimmer skrev:
DK Volvo 850 skrev:Jeg har ingen anelser om hvor lang tid Ferrita skal have for at have et system klar til din Volle. Men nogen gange har jeg oplevet at deres centre (herunder også Malmø) har nogle liggende på lager. I så fald kan det vel ikke tage lang tid før dt kunne sidde på din bil.
I Malmø bliver dit system monteret, for det er med i prisen!
Og hvad angår garantien, ja så er det vel op til en selv at vurderer om det er noget eller ej. Jeg har nu trillet 367.000 km i min GLT'er, og var YDERST tilfreds med Ferritas garanti da der var noget som begyndte at rasle inde i den bagerste lyddæmper. Resultat: ny dæmper skiftet og monteret i Malmø på 24 min (fra bilen rullede ind i hallen til den kørte ud igen)!!!! Det er da service.

At prisen er med montering af potten gør det noget mere interessant. Venter på forhandlerens udspil. Han ville ikke sætte ny potte på under garantien, men vil finde en god pris på en ny......nu må vi se hvad en god pris er.
Synes at Ferritas potter er lækre og er noget fristet pt. Det er dog stadig mange penge for noget man ikke ser på til daglig :?

Kim

Korrekt, man ser det ikke så meget som en spoiler eller andet udstyr "oven" på bilen. Men du kan TYDELIGT høre at systemet ikke er Volvos eget system.....
Volvo-Driver
DK Volvo 850
Superbruger
Superbruger

Indlægaf kimmer » tirs apr 29, 2008 14:52 pm

Jeg er måske nok en kylling :roll: men har lige handlet med Svenske Bil, Fårevejle. godt 2000 kr., alt inklusiv.

Fortryder sikkert på et senere tidspunkt ikke at have smidt de sidste 16-1700 kr for et lækkert system fra Ferrita, men den tager vi når min nye bagpotte en gang med tiden bliver hullet :wink: .
Tak som altid for de fine ideer, links og gode råd.

Venlig hilsen
Kim

Tidligere:
Brugeravatar
kimmer
Elitebruger
Elitebruger