Peter_C skrev:
Jeg er nu ret sikker på at der ikke kan komme noget vand ind dér, men det vil jo blive afsløret ved næste regnvejr, om det så betyder at bilen er blevet tæt, eller om jeg skal på den igen.
MVH Peter C:
OK, det kan godt være der ikke kunne komme vand ind ved railbeslaget, men det skal jeg så ellers love for der kunne andre steder
Efter mandagens heldagsregn var spændingen stor da jeg åbnede bagklappen kl 16 om eftermiddagen inden jeg skulle køre hjem fra arbejde. Ville den mon være tør ? ... Svaret er NEJ !!! Tæppestof og reservehjulsbrønd sejlede ... det var væsentlig værre end det nogensinde har været før.
Efter at være kommet mig over chocket besluttede jeg mig for at kaste mig over det med det samme. Jeg har nemlig siden forrige regnvejr fået undervogns og hulrumsbehandlet bilen, og når nu alle samlinger og hvad ved jeg er sovset ind i snask var det tydeligt at vandet nu ikke længere kunne løbe sin normale vej ned i reservehjulsbrønden, men istedet rendte ud over hele bunden, med et pjaskvådt tæppe til følge. Det ville jeg ikke kunne leve med ret længe når næste regnperiode sætter ind, og som sagt ... jeg måtte derfor kaste mig over det med det samme.
Bilen blev skilt ad og min niece (en vandhund på 12 år

)blev hidkaldt til at holde vandslangen, mens jeg sad inde i bilen og kiggede efter utætheder.
Efter kort tid begyndte vandet at pible ind ved en skrue der holder bagkofangeren (se billede 1 og 2) og på 10-15 sek. var der en lille sø på størrelse med en femmer. Forestil jer så hvor meget vand der kan komme på en hel dag !
Anyway ... området blev aftørret of affedtet. Mørtikken blev løsnet, og en god klat af mit "3M Weatherstrip Adhesive" blev sovset rundt om gevindet inden møtrikken blev spændt på igen.
Det var så hul 2 jeg (forhåbentlig) fik lukket. Mon der er flere.
I´ll be back !!!
MVH Peter
http://www.pc8.dk/billeder-volvo/skrue-overblik.jpg
http://www.pc8.dk/billeder-volvo/skrue-zoom.jpg
(Den blå streg er vejen vandet plejede at tage før jeg fik undervognsbehandlet bilen, og der blev fyldt snask bag trækkrogbeslaget (det sorte)