Hej,
Jeg er ny i forrumet og præsenterer mig kort. Jeg hedder Charles og er herinde fordi jeg har købt en Marcos GT 3ltr. "Volvo" fra 1971. Hvad er så det - vil nogen spørge?
Dete er en sportsvogn fra en lillebitte engelsk fabrik som producerede biler, bl.a. med Volvos 1800- og Volvos B30-motor, altså motoren fra en Volvo 164'er med 130 HK til at trække en lille lav bil på ca. 850kg.
B30 motoren sidder i min Marcos og jeg har visse problemer med både den og flere andre ting ved bilen. Batteriet lader ikke. Så jeg har faktisk ikke kørt i bilen fordi batteriet er fladt og motoren køler ved en elektrisk Kenlowe fan. I første omgang vil jeg sætte en original Volvo propel på for at køle motoren i stedet for den fabriks-installerede Kenlowe fan.
Motoren kører og jeg har skiftet kølesystemets gummislanger som var rådne til nye silikoneslanger og har skiftet pakningen i thermostathuset fordi der løb vand ud og det boblede i kanten af thermostathuset.
Senere skal jeg nok skifte toppakningen og have planet topstykket etc. Det har jeg ikke en ski' forstand på, men den tid, den sorg.
KAN NOGEN HJÆLPE MED: at fortælle mig hvor jeg får fat i en ventilator propel samt afstandsstykke til at hæfte på vandpumpen samt de 4 tilhørende bolte?
Jeg søger også det lille aflange plast-låg som sidder på siden af den bagerste Stromberg Zenith karburator. Den er nemlig smeltet p.g.a. for stærk varme.
På forhånd tak!