Hejsa, ja så har Jeg været på rullefelt med min 76 245 van. I kan se bilen på vores bilgalleri. Jeg synes dog Jeg ville fortælle om min tur hos Kurt Mejer her.
Det første der sker er jo at bilen bliver spændt fast med 2 læssebånd, herefter bliver der stillet en kæmpeblæser foran bilen og det er jo nødvendigt for den bliver jo kørt op på max omdr. adskillige gange i forløbet, så der er ingen at den bliver varm. Så bliver den tilsluttet alt muligt testudstyr og målingerne begynder. Han kører så motoren op gennem gearerne og kan så på en computerskærm aflæse alt om blandingsforhold i de forskellige omdr. områder og herefter kan han så ændre på dyserne så blandingen kommer til at passe. F.eks kørte min bil 4 km ltr. ved pæn kørsel inden justering og 8 km.ltr ved hurtig(ikke race) kørsel (ja det er rigtigt) Efter at have byttet rundt på div. dyser finjusterer han så tændingen og måler den til 149,3 HK. Så bliver tomgangen finjusteret og bilen er klar. Dette har taget ca. 2 timer koster ialt 1800 dkr. Dertil skal så siges at bilen ikke kom til at køre supergodt fordi han ikke havde andre venturier på lager. Dem der sad i mine karb. er for store. Til det vil Jeg så sige at det er ret skuffende at han ikke har noget sådan på lager og han havde ligeledes meget svært ved at finde de dyser han skulle bruge - hmm. Så min konklusion er at Jeg ikke vil bruge ham fremover. Det var så heller min mening i første omgang da Jeg normalt bruger West Speed i Kvong (Vestjylland) med de havde ferie.
Ang. selve udmålingen på de 149,3 HK så må Jeg sige at Jeg ikke blev skuffet, svenskeren Jeg købte motoren af sagde at den var mildt tunet, så det passer jo meget godt, men Kurt Mejer sagde at det ville være synd ikke at monter en skrappere knast, og !! det skal man ikke sige 2 gange til mig så den er bestilt og ligger klar hos West Speed, Jeg har bedt om at få den skrappeste knast Jeg kan køre med i en gadebil ! Han mener at vi kan komme op på 180 HK -- spændende.....
I hører nærmere
Mvh. Niels