Nå - jeg kom ikke på værksted som planlagt - skulle bruge bilen til job den dag .............
Er nu på værksted alligevel - der var et par krondyr som ikke kendte færdselsloven

Fik bremset ned for det første - men det andet rendte lige ind i bilen da jeg var nede på 30-40kmt - øv-øv.

- DSC00316.jpg (70.63 KiB) Vist 7968 gange
Nu har det jo ikke så meget med emnet at gøre - men......
Spurgte værkstedet (Hammer Biler i Hobro) om de havde erfaring med at skylle gearkassen ???
Tænkte at de lige så godt kunne bruge ventetiden på nye dele fornuftigt.
Hold da op en sang jeg fik.
Det må man ikke - kun på taxaer - meget farligt - gearkasen brænder nok af............. osv.osv.
Deres argument er at olieniveauet er meget meget følsomt på denne kasse (6gear) - og mindre en 1/4 ltr for lidt eller for meget ødelægger kassen.
Javel - men det er vel derfor man tapper af til ret niveau (som beskrevet her i tråden af "solgt")
Ja-jow, siger de så - men det skal gøres ved en bestemt temperatur og er meget besværligt - bedre at køre videre og så vente til gearkassen selv fortæller den skal have nyt olie.
Ja man kommer jo lidt i tvivl hvad som er rigtigt - når de siger at de to gange har prøvet at gearkassen står af kort tid efter skylning.
Kom gerne med input og yderligere erfaringer - jeg skal alligevel vente en uges tid inden Volleren er lavet igen.
- men én ting er sikkert jeg skal ikke have dem til at skylle.......