Hej Volvosnakkere
Jeg skal have ny bil og har bestemt mig for en diesel V50’er. Jeg har set og prøvet et par stykker og er godt tilfreds.
Jeg har omk. 170000 til købet. den skal bruges som pendlerbil og køre omk. 230km 2-3 gange om ugen.
Jeg har fundet denne DRIVe model fra 2009, http://www.bilbasen.dk/brugt/bil/volvo/ ... ve/2028754
Det er ved en privat sælger og der er et par ting jeg gerne vil have afklaret inden jeg investerer.
Nuværende ejer har importeret bilen fra Tyskland. Jeg har hørt man kan være uheldig at der er stillet på tælleren og at nogle biler er slidte efter hård motorvejskørsel dernede.
Bilen mangler cruise control, sælger mener man bare kan købe knappen til rattet og opdatere software for at få det til at virke?
Sproget i infocentret og radioen er tysk, dette kan også ændres i software.
Jeg har læst at nogle af brugerne herinde har en VIDA. Er det den man kan aktivere cruise control og ændre sprog med? Volvo vil have 1500 for bare at ændre sproget, men hvis jeg skal aktivere cruise og ændre sprog, kan det måske svare sig at købe en VIDA selv, eller få hjælp fra nogen i her i forumet.
Bilen mangler desuden undervognsbehandling og sommerdæk.
Det er den første dyre bil jeg køber, så jeg vil gerne være sikker på jeg gør en god handel, så alle kommentarer og erfaringer er velkomne.
Lasse