V60 eftermontering af navigation

El-systemet, instrumenter (herunder de mekaniske) - strøm og teknik.

Redaktører: Anders_H, Hr. SmåSur, Kristian

V60 eftermontering af navigation

Indlægaf Godhed » ons aug 05, 2015 20:21 pm

Hej alle

Jeg er den glade ejer af en V60, årgang 2012 og har været ved at undersøge mulighederne for at eftermontere navigation i bilen.

Så vidt jeg kan finde ud af, er der to løsninger:
* Sensus Connect Touch
* En anden som jeg ikke ved hvad hedder, men kaldes ofte Sensus Connect, Sensus Navigation eller RTI (herefter RTI)

Jeg har fået tilbud fra en forhandler på montering af Sensus Connect Touch, men når jeg læser om systemet syntes jeg det kan formeget ifht. mit behov, desuden tror jeg det bliver for besværligt at bruge. Så vidt jeg kan se kommer der med Sensus Connect Touch ikke en NAV knap, men navigation skal tilgås gennem flere undermenuer under Media; hvilket umiddelbart virker besværligt.

Derfor har jeg kigget på RTI løsningen, og så vidt jeg kan finde ud af, kan den etableres ved at skifte CD-afspilleren ud med en NAVI/DVD afspiller, såfremt bilen er RTI-prep, og efterfølgende en Softwareaktivering hos en Volvo forhandler.

Er der nogen der ved om det er korrekt? og er det en løsning der kan anbefales?

Jeg ved ikke om min bil er RTI-prep, den har en 5" skærm. Hvis nu den ikke er RTI prep, gætter jeg på at det er GPS antennen der mangler, er det korrekt og den der ikke blot monteres en anden GPS antenne?
Godhed
Ny bruger
Ny bruger

Re: V60 eftermontering af navigation

Indlægaf Koldstart » ons aug 05, 2015 21:03 pm

Jeg har RTI i min S60'er. Det fungerer ganske fint, er let at aflæse, (forholdsvis) let at indtaste destinationer på, kan drille med valg af rute (prioriterer for gerne motorvej, hvis valgt) Men.... Kortene er super-dyre at opdatere, og der er ganske stor utilfreshed med kortenes opdateringer:
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?f=70&t=119080&sid=acef31dc46804fae46c81673d2103121

Stod jeg i en situation som din, så ville jeg formentlig hellere vælge en løs model, som kan synkronisere adresser med min mobiltelefon. Måske en TomTom, som kan vise trafiktæthed i realtid, eller måske en Garmin med heads-up display. Garmin har efter min mening det bedste system til valg af destination.

Jeg synes det er direkte uartigt af Volvo, at de forlanger 2.500 pr. kortopdatering, uden mulighed for at købe abonnement :evil:
Koldstart

Volvo V60 II D4 MY2020
Brugeravatar
Koldstart
Superbruger
Superbruger

Geografisk sted: Vedbæk

Re: V60 eftermontering af navigation

Indlægaf Waltersdorff » tors aug 06, 2015 10:52 am

Hej med Jer,

En mulighed kunne være Sygic til IPhone eller Android. Jeg har selv valgt denne løsning og vejledning er koblet op på bilens radio med BT, så lyden kommer ud fra højtalerne.

Der er mulighed for Headups, hvis der tilkøbes holder til telefonen, så billedet projekteres op på forruden.

Pt. er der 70% rabat.

http://www.sygic.com

Har brugt den i 2 år først til Android og derefter et køb til IPhone. Jeg er meget tilfreds og så bruger den ikke telefonnettet som eksempelvis Googlemaps gør. Ikke det store problemer i DK men i udlandet koster det hurtigt kassen.

Den er ikke bundet til telefonen, men ligger i "skyen", så ingen problemer ved skift af telefonen til en nyere model.

Waltersdorff
I en Volvo sidder stjernen bag rattet

Volvo S60, 2.4, 188HK (BSR), år 2008; 0-100 km/t: 10,2 sek.; 228.000km.
BMW F800ST, 85HK, år 2012; 0-100 km/t: 3.9 sek; 24.000km.
Brugeravatar
Waltersdorff
Elitebruger
Elitebruger

Geografisk sted: Aarhus

Tilbage til El-system og Instrumenter