Hej alle
Jeg er den glade ejer af en V60, årgang 2012 og har været ved at undersøge mulighederne for at eftermontere navigation i bilen.
Så vidt jeg kan finde ud af, er der to løsninger:
* Sensus Connect Touch
* En anden som jeg ikke ved hvad hedder, men kaldes ofte Sensus Connect, Sensus Navigation eller RTI (herefter RTI)
Jeg har fået tilbud fra en forhandler på montering af Sensus Connect Touch, men når jeg læser om systemet syntes jeg det kan formeget ifht. mit behov, desuden tror jeg det bliver for besværligt at bruge. Så vidt jeg kan se kommer der med Sensus Connect Touch ikke en NAV knap, men navigation skal tilgås gennem flere undermenuer under Media; hvilket umiddelbart virker besværligt.
Derfor har jeg kigget på RTI løsningen, og så vidt jeg kan finde ud af, kan den etableres ved at skifte CD-afspilleren ud med en NAVI/DVD afspiller, såfremt bilen er RTI-prep, og efterfølgende en Softwareaktivering hos en Volvo forhandler.
Er der nogen der ved om det er korrekt? og er det en løsning der kan anbefales?
Jeg ved ikke om min bil er RTI-prep, den har en 5" skærm. Hvis nu den ikke er RTI prep, gætter jeg på at det er GPS antennen der mangler, er det korrekt og den der ikke blot monteres en anden GPS antenne?