af Mansemusen » tirs jan 27, 2009 21:44 pm
En lille opdatering på hvad der skete siden jeg fik skiftet nogle dele.
Efter nogle dage, kom fejlen igen. Og har faktisk været der lige siden.
Jeg sendte derfor min Volvo ind til Autohuset Vestergaard, der om nogen burde kunne finde fejlen. De lagde så ud med at påstå, at det havde noget med Oliedysserne, der var tilstoppet. Og derfor hoppede den ved 2500 og 3500 omdrejninger.
I min verden, selvom jeg ikke har forstand på motordele, så lød det godt nok noget underligt. Men OK, Autohuset Vestergaard havde den i 4 dage, og da jeg endelig fik min bil igen, var fejlen endnu ikke udbedret.
Jeg lavede derfor en reklamation på skrift, og der gik en hel måned inden jeg hørte fra dem igen. Havde imellemtiden fået en regning på 8200 kr. Som jeg ikke ligefrem hilste velkommen... !
De havde godt nok fejllæst koder på bilen, uden der var noget. Men en prøvetur, som de åbenbart ikke fik taget, kunne måske have hjulpet dem på vej, fra starten af.
Jeg var så inde hos dem igen, forleden. Og jeg kørte en tur med een af deres mekanikeren, og under kørslen, hoppede bilen nogle gange. Han var dog ikke et øjeblik i tvivl om hvad der var galt. Han målte på krumtapsføleren, og den havde forkerte spændinger. Denne fik de dog ikke lov til at skifte. Da denne blev skiftet i August, af min egen mekaniker, så denne skulle så laves på garantien.
Og det blev gjort, og fejlen er udbedret. Tilbage er nu en uoverensstemmelse med Autohuset Vestergaard, om noget de lavede, som ikke var nødvendigt. Jeg har tilbudt, at betale for dele + moms. Og så har jeg givet mig meget. Skønt, vi kun snakker ca 3000 kr.
Gode råd herom, hvordan vi lige tackler Autohuset Vestergaard i denne forbindelse, vil jeg da gerne høre noget om, hvis der er nogle der har lignende erfaringer.
Rasmus Lilliendahl
Volvo 850 GLT 2,5 20V Årg 93. St. Car.